lørdag 19. november 2011

Jeg fikk det til, men aldri mer?


Disse sokkene er nok hovedgrunnen til at jeg tok pinnene fatt og fant frem noe garn og snuse på.. Russesokker. De har vært et mål siden jeg begynte for 2 år siden, men har liksom aldri hatt helt troa på dette prosjektet.
Det ble en del prøving og feiling for rett strikkefasthet, jeg strikker nemlig veldig stramt med mønster. Skulle helst ha hatt litt tykkere garn i stedet for tykkere pinner, men alt i alt er jeg veldig fornøyd! De ser jo kjøpt ut mener gubben :) Disse fikk han til farsdagen, barna er litt for små til og ordne selv så mor har strikket i evigheter i hemmelighet på disse.
Begge barna har slike sokker i blått, og mor trengte litt farger på pinnene igjen :)
Bestemoren min har strikket disse sokkene og kledd opp hele familien siden jeg var lita. Vi er en ganske stor familie med fem barn og en haug med barnebarn (og mine to som er oldebarna). Jeg fant frem til disse skattene når jeg gikk gravid igjen, og kunne ikke elsket de mer. Jeg fant 7 (!!!) par. To var helt nedslitt og stoppet så mye som det gikk, men resten har jeg enda og bruker daglig.
Det betyr at jeg heldigvis ikke trenger og strikke flere slike også, men det var vel verdt og skjemme bort gubben! Så mye strikkeprat og garn rot han må finne seg i..
Barna mangler heller ikke slike sokker, votter har de også fått.. Og de blir brukt hele tiden, blir et par vått så er det alltids et på lur! :)

4 kommentarer:

  1. Det er lite som er så pent som russesokker! Min bestemor har 6 barn, 15 barnebarn og 15 oldebarn, og jeg har ikke tall på hvor mange nydelige par russesokker hun har varmet oss med <3 du har gjort en strålende jobb, også til et par store mannebein endatil - det står det respekt av!

    SvarSlett
  2. Nydelige sokker, de ser helt proffe ut! Ekstra koselig når sånne sokker er tradisjon i familien. Heldige mannen som fikk så flott gave! :)

    SvarSlett
  3. Nydelige sokker!
    De er skikkelig fint strikket:)

    SvarSlett
  4. Nydelige! Russesokker har jeg ennå tilgode å strikke, men de er skikkelig stilige!

    SvarSlett