fredag 18. november 2011

Farsdagen som var.

Er her enda jeg! Lang reise, syke barn (brennkopper), nett-trøbbel og strømbrudd for og nevne noen.
Men selv om vi ikke er hjemme så fikk begge bestefedrene varme gaver på farsdagen i år. Nest beste etter og invitere oss på middag tenker jeg. 

Svigerfar fikk en lue, var på tide han også fikk en lue. Satset på noe sikkert og håper den faller i smak. Arne og Carlos sin "islender" lue. Gjort en liten vri og strikket bare rette masker og ikke mønster farge i vrange masker.
 Mønsteret gjør at den blir tykk og god. Foretrekker nok disse foran tykkere garn, og har en på ønskelista til meg selv også.. :)


Garnet er så klart Freestyle, gode tilbakemeldinger om det garnet og det holder seg fint.

Pappa'en min ber om det samme hver gang; snille unger og sokker. Sokker og jeg er ikke spesielt gode venner, men det ble da et par sokker til han. Samme garn som gaven til Storebror siden det var såpass mye garn igjen. 
Likevel sier han at han ønsket seg sokker til jul.. får se hva jeg gidder nå ;) 


Tatt utgangspunkt i denne oppskriften, men ikke strikket de så lange. 

Det har gått i mye nøytrale, sikre farger en periode nå; svart, hvitt og grått. Trenger en liten pause fra det nå men klarte og havne i en ny knipe.. Fem store prosjekt på en gang er ikke den lureste ideen jeg har hatt, spesielt ikke rett før juletider, og ingen er julegaver. 
Marineblått er forresten veldig likt svart..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar