mandag 10. oktober 2011

Enda mer på listen er ferdigstilt.

Og all æren går rett til den fine effektive bestemoren til små trollene! Tenk at hun lærte seg og strikke sokker for at de skal ha varme føtter. Jeg er rørt og veldig veldig lettet..
 Selv om de er små, gjerne går overraskende fort og er kanskje det som garantert blir brukt daglig og som har den største nytten, så er det likevel det "verste" jeg strikker.
Foreløpig har de fått hele fem sokker hver (hun har også strikket til barnebarnet på andre siden også!), de er i samme garn og farge som er veldig praktisk, lettvint og vite hvem som er hvem sine (her arver lillesøster alt..), og hvordan sokker som skal pakkes bort, og ikke minst så slipper Pappaen så mye hodebry i barnehagen med og vite hva som faktisk er ungene sine klær.
Var ei i blogg verdenen som tipset om dette, men husker ikke hvem det var...


Listen begynner og ligne på en virkelig liste nå, ting blir jo faktisk gjort, selv om det går sakte! Nå må jeg bare lære at jeg kan ikke strikke til alle, for alle og strikke til gode formål i tillegg til familien min.. ;)

2 kommentarer:

  1. Liste, hihi :-D
    Ja, en må ha litt lister, jeg er listeglad (er vel en av årsakene til at det flyter lister rundt om i hele huset, tenker det skal bli sånn orden med slike lister, og det blir sikkert mer orden inni topplokket, men på bord og benker flyter det jo, haha!)
    Ja, synes du skal prioritere dine små litt ja, men skjønner det at det er artig å strikke til andre og.
    Båtgenseren til David - elsker den! Jeg tror jeg må strikke en lignende. Blir litt inspirert av deg altså, både hva du strikker og farger, hehe! (isak har også litt nye-klær-fobi, men hvis jeg får overbevist han om at han skal prøve FORT eller at plagget er godt (han stryker og sier "Go`" om morgenkåpa mi, hehe) så får jeg prøvd d på han). Anbefaler du ribbe istedet for rull på rullegenseren? Tok det lang tid å strikke? Hva slags garn ble brukt? Mas mas mas!
    Synes å huske det var mer jeg skulle skrive, men husker ikke!
    Jo, du! Du vet selekjolen i nøstebarnboka (evt den ribbebuksa på 1-2 sider etter) (#1937 og #1940 om jeg husker rett). Jeg tenkte å strikke en sovepose til ella som sparker av seg dyna, og tenkte å ta utgangspunkt i noe sånn. Planen er å ha på nattdrakt/body under posen, så jeg trenger ikke ermer, den kan ha stropper over skuldrene. Men pose resten. Knapper kun på skuldrene og tett i bunnen. Hva om jeg tar utgangspunkt i selekjolen eller den buksa der? Men det er jo samme garn og ulik strikkefasthet! Råd? Tror du det tar en evighet å bli ferdig med den med det garnet? Har du noen tips? Vil helst ha det litt fort ferdig, haster litt :-p Aner ikke hvordan jeg skal strikke, hvilket garn eller hvilke pinner. GAAAAH!!!!!

    SvarSlett
  2. Hehe, godt at du minner oss andre på at det ikke er så lett å oppfylle alle ønsker! Nå er fokus julegavestrikk her, men senest i morges ytret kjæresten et ønske om ny lue. Det hastet visst. Vi får se! :)

    SvarSlett