onsdag 12. oktober 2011

Størrelse "alt for stor".

Enn så lenge får den henge til pynt, sammen med de andre kjolene.. :)


Den er strikket i 2 år, i anbefalt garn i forhold til oppskriften, altså Smart garn. Synes den ble veldig stiv og litt vel lang, men det er vel smak og behag? Og den sitter sikkert bedre på en som er lang nok enn min lille som knapt er 70cm.. ;)
Lærte vel også at jeg strikker en smule stramt i mønsterstrikk, så den ble litt trangere nede enn oppe! Og det er en rullekant nede nå, strikket opp en brette kant men synes den så veldig grei ut nå og har derfor ikke sydd opp.
Morsomt og strikke marius i nye farger, gir mersmak!
Elsker sele delen øverst også, den blir nok brukt flere ganger.

8 kommentarer:

  1. Kjempefin kjole! Strikker vognteppe i samme farger ;)

    Synes Rubin (enkel tråd) funker fint på Kjekkasgenser. Test bare ut strikkefastheten først, enkelt å bytte pinner hvis nødvendig på den oppskriften :)

    SvarSlett
  2. Så fin den var! Nydelige farger :)
    Jeg strikker også strammere i mønsterstrikk (derfor jeg holder meg unna det, hihi) Men jeg opplever at litt kraftig damping hjelper litt ;)

    Uansett, kjempeflott kjole! Skulle ønske jeg hadde tålmodighet til slik.. :)

    Klem

    SvarSlett
  3. Den ble jo kjempefin :) Du får vurdere å bruke et pinnenr større på mønsterdelen neste gang.

    SvarSlett
  4. Den var helt nydelig da!!
    Ikke bestandig størreslen som står i oppskrifta blir helt som amn tenker, ikke lett det der.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Kjempefin! Husk at det er en kjole hun kan bruke leeenge! Nå er den litt lang, om et år er den kortere, om enda et år så er den litt kort ;)

    Ellers pleier jeg å strikke mønsterstrikk med en pinne større enn glattstrikkbiten

    SvarSlett
  6. Kjempe fin! Nydelige farger!
    Den passer nok perfekt snart.

    Jeg er veldig glad i minstejenta sin mariuskjole i andre farger :)

    SvarSlett
  7. Nydelig kjole du har strikket! Kjoler er jo så praktisk. :)

    SvarSlett
  8. Den ble kjempefin, og de fargene var jo fine! Kjente jeg fikk lysten til å strikke mer mønster, og gjerne marius med andre farger jeg og :-D

    SvarSlett