lørdag 22. oktober 2011

Nøstegutt.


En nøstemaskin kom i posten her om dagen, og den er gull verdt. Med 6 nye hesper fra Nøstebarn så er det mye og gjøre fremover. Guttungen på 2 år ville gjerne lage en lue helt selv (lillesøster sitter og venter tålmodig?). Så enkelt er det med denne geniale duppe dingsen. Er gøy at han har blitt interessert i strikkingen min, men han har blitt skuffet over at ingen av luene som har kommet av pinnene i den siste tiden ikke har vært til han. Han har gått rundt med Pappa og Sofie sin lue, og vært så fornøyd. Men nå bidrar han til sin egen. Stakkars mor sliter med valgets kvaler og aner ikke hvilken lue hun skal strikke.. 
Kom gjerne med forslag.

Noe ferdigstilt blir det om dagene, slik som disse sokkene. Herrestørrelse og pinne 2,5 mm. Trodde jeg hadde lært den leksa i fjor? 
Disse fikk storebror i bursdagsgave, håper de varmer!


En kitty i størrelse 2 år har også blitt ferdig og venter på og bli brukt. Denne gangen strikket i merino, myk og god! Nå må det skje noe med ull lageret til mine små, de har verken bukser med monstre på, morsomme luer/gensere/votter med dyr eller hals med bart. Dette er for dårlig!



2 kommentarer:

  1. Tusen takk for masse koselige kommentarer på bloggen min:)

    Et hespetre er gullverdt!
    Mine små har heller ikke så mange hjemmelagde ullklær.. har klart å holde de med gensre, men det har skortet på luer og votter, håper jeg blir flinkere i år! :)

    Koselig blogg du har, jeg legger meg til som følger jeg:)

    SvarSlett
  2. Det er merkelig det der, at man strikker til alle andre utenfor huset! Hva er det med oss?!

    SvarSlett