onsdag 7. september 2011

Høstvest, nå som det er høst.

Sofie sin tur til å få noe nytt, og denne gangen ble det en høstvest. Bladde overinspirert i bøkene, har altfor mye jeg har lyst til men aldri nok garn. Sprang og sjekket lageret innimellom, og jommen hadde jeg nok garn til denne! En skikkelig rest-vest, men synes den ble nydelig i disse fargene!
Ivrig satte jeg i gang, prøvelapp? Neida, trenger vel ikke det. Rett pinne størrelse? Hm. 
Strikket den i 2 år, siden jeg synes størrelsene er litt små (jeg strikker litt stramt også!). Og gikk likegreit opp en pinne størrelse også. 
Så satser vi på at det blir bra. 
Daisyene er strikket i dobbel tråd i forskjellig merino, så de ble kanskje ikke like fine som de kunne ha vært. 


Og størrelsen? Den passer den lille ettåringen, kanskje helt til neste høst også tilogmed. Vil si målene passer perfekt en 80/86. 


Sofie var stolt der hun trippet rundt i den i morges, ville ikke ha den av. Gøy når strikkeriene blir tatt så godt i mot. Eldste var rimelig fornøyd med å være fin på søndagen i den grønne vesten sin. Den skulle være på selv om det var 25 grader inne.. :) 

For å få nok garn til denne måtte en påbegynt bukse lide.. ;)


4 kommentarer:

  1. Så skjønn den ble, jeg likte også fargene :) Kjekt å alltid ha noe garn tilgjengelig man kan bruke i krisetider ;)

    SvarSlett
  2. Nydelig vest! Fargene var skikkelig fine.
    Så bra at størrelsen ble fin! Jeg har ikke alltid like god erfaring med å gamble på strikkefastheten, men prøvelapp er for pyser. :)

    SvarSlett
  3. Veldig søt vest, kjempefin fargesammensetning. Jeg gidder aldri å strikke prøvelapp...

    SvarSlett