onsdag 8. desember 2010

Selbu inspirert kjole og nikkers.

 For et år siden fikk jeg et hefte med selbu inspirerte klær. Bildene av små søte barn som viser fram klærne på asfalt overbeviste meg raskt om at dette er noe barnet (og etterhvert barna) måtte ha. 
Heftet heter pt design nr. 89. og anbefales virkelig. 

For min del var det de røde nikkersene jeg falt for. Opprinnelig skulle snuppa få den, så er strikket på 6 mnd med Rauma finull på pinner nr 3. Endte opp med ca, 2 år noe jeg mistenkte ganske raskt, perfekt for storebror så jeg fullførte prosjektet.

 Så da fikk lillesøster en kjole hun da. Brukte Rauma sin babyull, og kjolen er strikket på pinner nr 2 og 2,5.
Ca. str 6 mnd.
Knapper bar, lllesøster fikk en litt mer blomstrete jentete versjon, mens storebror fikk enklest mulig. Er også splitt på nikkersene og knapper nede.
Er litt usikker på hva de skal ha på under, bunadstrømer ? lakk/finsko?
De skal bli brukt i julen og i dåpen til snuppa. Er jeg heldig så kanskje varer de til 17. mai også :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar