tirsdag 1. mai 2012

"Jeg må bare feste tråder og dampe litt.."

"..før vi kan dra".
Høres det kjent ut?
Herlighet for et stress, men noen ganger rekker en det og da er det bare gøy igjen? ;)


Den har ligget en stund uferdig nå, men i dag skulle den brukes fant mor ut. Ser på bilde at den er ikke helt ferdig, bommer litt på mønsteret av og til, men er enklest og bare sy noen maske sting enn og rekke opp..
Bare dampet i full fart, brette kanter må visst det fant jeg ut og her var det hele fire stykker.


Allerede godt brukt med is og smuler før bilder ble tatt, veldig natur tro.
Størrelsen er faktisk 2 - 4 år. Gikk opp i pinne nummer, har endelig lært. Men at denne skal passe en 4 åring tror jeg neppe. Jenta mi på 1,5 år passer den godt da, litt mer kjole enn tunika.


Hadde med meg til Marius i dag, men han har bare arvet tøy.. :) Genseren er etter onkelen og er over 30 år gammel, luen fant jeg her om dagen i en søppelsekk mer arvet tøy. Perfekt for mor, som slipper og begynne på lue nummer tre i Marius?
Nå er det kanskje nok i dette mønsteret.. liker best original fargene, ellers strikker jeg helt en annen genser, lue osv.
Nå har jeg jo en genser til på, men den skal være langtidsprosjekt.

Må få takke for den store responsen på bringebær genseren, blir helt rørt! Det ble mange godord når jeg dro på strikke treff dagen etter også.. Sitter lenge i, og plutselig kommer motet igjen, kanskje enda en genser til meg selv? kanskje enda mer pirkete?!

2 kommentarer:

  1. Den var utrolig fin! Passer neppe en 4-åring, nei. Tenk at den nederste genseren er så gammel, det skulle man ikke tro! Det synes overhodet ikke :)

    SvarSlett
  2. Så fine gensere og søte barn. Lurt å sy maskesting i stedet for å rekke opp.

    SvarSlett